Nátěr vozovky je povrchová úprava tvořená z vrstvy pojiva nanesené pomocí rozstřikovače a vrstvy kameniva naneseného na pojivo pomocí podrťovače. Před nátěrem musí být povrch vozovky vyčištěn a bez výtluků. Nástřik pojiva a ihned následující nanesení kameniva do čerstvého nástřiku provádí v jedné fázi nátěrová souprava. Kamenivo se do pojiva zatlačí válcováním. Nezatlačené přebytečné kamenivo se zametá a odsává.
Tato technologie se používá pro obnovu povrchu vozovky, zpravidla po 5-6ti letém provozu. Emulze zalije malé trhlinky v povrchu, aby se nestaly zdrojem rozsáhlého poškození - výtluku. Spolu s kamenivem obnoví povrch vozovky.
Princip opravy spočívá ve vyfrézování prasklin, neopravidelných trhlin a spár. Tím se narušení upraví do tvaru drážky pro aplikaci zálivky. Následuje zálivka modifikovanou hmotou.
technologie metení a současný sběr smeteného materiálu do zásobníku s odvozem na skládku
technologie metení do stran traktorovým zametačem (materiál se přemístí na krajnici nebo do příkopu)
mytí komunikací, parkovišť areálů
Jedná se o úsporné výspravy výtluků, drobné opravy povrchů za nepříznivých podmínek operativním způsobem
Použití při teplotách do -10°C
Celoroční uplatnění nachází směs při pracích malého rozsahu a na velké vzdálenosti - při překopech inženýrských sítí, výškových opravách silničních armatur, vjezdů, chodníčků ...
povrchové úpravy, tj. vysprávky lokálních korozí povrchu vozovky
vysprávky lokálních opotřebení nátěru apod.
technologie, blížící se nátěru vozovky
vysprávky různých druhů poruch hloubky od 10-25 mm
hloubkové vysprávky, tj. vysprávky lokálních poškození a různých druhů poruch přesahujících hloubku 25-50mm